Friday, November 13, 2009

saya sedih saya gembira

Senyum kerana sedih, nangis kerana gembira..

Ya-saya-seorang-yang-sewel… saya sendiri hairan dengan diri saya.. bila saya sedih saya akan tersenyum.. bajet tabahlah tu..T_T.. tapi bila saya gembira saya akan terasa seperti hendak menangis je.. sewelkah saya?

Salahkah jika saya senyum ketika sedih…

contohnya bila saya dapat tahu kasut kesayangan saya telah rosak.. ok, mengarut… tap,saya sayang sangat kasut tu.. saya beli kasut tu dengan duit hasil saya kumpul sendiri… tak makan jajan, aiskrim, coklat, meggi selama beberapa bulan semata2 demi kasut.. T_T

tapi yang pasti saya tidak akan senyum bila mendapat berita kematian.. sebab, bila saya senyum, Nampak sangat seperti saya yang merancang kematian itu.. macam dalam watak jahat dalam drama televisyen.. watak jahat harus dibold demi keberkesanannya.. saya benci watak jahat dalam cerita cindrella.. sangat2 menyakitkan hati.. ok, tiada kaitan…T_T

Selain itu, bila saya dapat tahu kawan saya dicurang. Damn that boy, just because the women, omg..should I say damn boy and women.. T_T.. saya bukan seorang yang sokong untuk orang lain bercinta sebab kita still study..tapi kalau kawan saya dicurang saya jadi emosional sangat2.. membebel tak henti2.. T_T.. sapa suruh layan.. padan muka kau… T_T..

Bahkan, bila saya rasa takut nak pergi dapur tengah-tengah malam.. ok, tak nak cerita halt u.. hihi

Tapi jika saya nangis sebab gembira, lain pulak jadinya… adakah saya ini seorang yang cengeng(kuat nangis)?.. ya, saya akui itu..dulu, masa saya terlebih muda remaja.. T_T.. tapi sekarang tidak lagi…T_T..

baru baru ini, saya mengalami kegembiraan…

pertama, anak sedara saya telah pandai mengigit hidung saya sehingga merah dan mencubit pipi saya menyebabkan all my black head kat hidung atau kat pipi become the-heavy-flow-red-head.. sehingga saya menangis. Adakah itu tanda kegembiraan saya?…. then, dia duduk atas lappy saya.. omg.. so happy u know…

Kedua, dengan bantuan fb yang saya rasa sangat mengarut itu, saya Berjaya menjejak kasih dengan kawan2 lama saya… saya begitu teruja, so excited apabila dapat menjejak mereka.. terima kasih FB (eh, tadi bukan aku cakap Fb tu mengarutkah? Hehe.. malu i.. hihi)..? tengok gambar2 mereka membuatkan saya sangat gembira dengan kemajuan mereka..(walaupun saya tidak ada dalam gambar itu.. T_T..).

Once u become my friends, u r part of me..

yang ketiga, berita kawan baik saya, iaitu NIDA.. dia.. hihi.. nak ceta malulah.. nanti dia marah… T_T…. peace nida.. peace.. ^^,

yang keempat, bila saya makan makanan pedas.. I don`t know how to classify (betul tak ejaan nie..?) .. teringat bila termakan lada masa kat restoran tu.. Allah.. sampai meleleh air mata… nasib baik orang takde makan kat depan meja.. kalu tak.. ya-saya-gembira makan lada.. dan dan takde tisu.. apa lagi.. tudung yang tak bersalah jadi lap mulut.. hihi.. pengotor.. sampai sekarang, bila makan pedas, bibir menjadi bengkak… sangat buruk… lagi satu, muka menjadi sangat2 teruk.. (terasa seperti ingin pergi mencuci muka sekarang)

kelima, bila orang cakap saya dah berubah.. (teruk sangat ke aku dulu?).. adik junior yang saya dapat jejak.. ok, tipu. terjejak.. saya ingatkan dia tu kawan saya.. dia cakap saya ni PENDIAM.. (bahaha).. wahai adik, anda silap sama sekali.. masa saya sekolah kat JB, dulu ramai orang sangka saya ni sombong, seriously, nampak sombong.. sebab macam pendiam kot.. ada desas desus yang mengatakan kakak-kakak saya ni manis, cute, baik, peramah,friendly, berbakat dan macam macam lagilah memandangkan kakak-kakak saya dulu adalah pelajar-pelajar yang sangat sangat dikenali oleh cikgu-cikgu sekolah pagi mahupun petang, sesetengah cikgu mengharap saya menjadi seperti mereka tapi minta maaflah cikgu, tak dapek nak tolong. T_T.. Sungguh bangga rasanya menjadi adik mereka, @_@ Tapi bila sebut tentang saya, gini plak ceritanya.. –tapi adiknya macam sombong, ndak macam kakak-kakaknya yang lain. Kenapa ya?- ayat tu yang saya tak boleh lupa. mungkin saya ni buruk.? benda ni dah lama, tapi aku peduli apa, nak cerita jugak.. huh… T_T.. bagi mereka = perlukah saya meletakkan syarat2 untuk menjadi kawan saya.. tidak.. tidak. saya tidak perlukan syarat untuk anda berkawan dengan saya.. cukuplah keikhlasan dan kejujuran… bagi yang ingin menjadi pasangan hidup = harus!! banyak syarat kau kena ada.. hah.. ambik kau. ok, mengarut…

ingin saya tekankan disini saya bukan sombong.. takkan saya tetiba senyum dengan orang yang saya tidak kenal.. hehh…. Tetiba tersengih dengan unknown people.. alamak... Allah… but, kalau kamu kenal saya, jika ingin kenal sayalah.. T_T seriously, saya yakin kamu akan berkata, ‘macam manalah kita boleh berkenalan dan berkawan?’.. hihi.. sebab itulah soalan yang sering saya terima oleh kawan2 saya.. T_T… dan ayat trademark saya ialah -kesengalan sangat2 terserlah-

yang keenam, ok, nanti akan diceritakan….

Tapi apa yang pasti, kita minum dulu… T_T

No comments: