Wednesday, July 3, 2013

Buah.

 Assalamualaikum w.b.t


harini saya nak bercerita tentang anak anak saudara saya memandangkan nak dapat anak sendiri memang lambat lagilah kan? kerja pun baru je dapat walaupun jauh sangat bidangnya  (bab ni esok esok baru aku ceghita sebab bagi aku masa nak menaip satu persatu). walaupun dah nak berbulan bulan aku tinggalkan blog aku ne tapi takpa, aku tetap terasa nak ceghita punya. hahaha. 

Itu hari Hari Jadi anak buah daku. jadi sebagai anak buah daku haruslah daku memasak mommy anak buah daku untuk menyambut dengan grandkan. jadi kami pun menyambut hari jadi anak buah daku dengan jayanya.

Itu hari Itu

Tapi selepas hari itu. hari hari biasa, bukan hari raya atau raya cina. Bukan bukan. Tapi hari hari biasa bagi anak anak buah daku sama seperti hari jadi mereka. Hari hari ada sahaja hadiah baru. mainan baru. tempat baru walaupun daku hanya bagi mereka kotak kosong yang besar sahaja. daku pun hentam sajalah labu..

daku rasa daku tak boleh cerita banyak. walaupun sebenarnya dalam hati daku bukan nak cerita pasal ne tapi daku cerita jugak sebb daku sangat merindui mereka dan hanya beberapa keping sahaja gambar mereka di laptop kecik daku. yang lain hangus kerana apa? kerana hard disk daku rosak. rosak bangat. 

Jadi daku perkenalkanlah mereka semua ya.

Masih ingat permainan ini? ini hanya mukadimah bagi daku.

Banyak kan permainan beliau? Nampak tak corak permaian beliau? Nampak tak? Nampak tak? Nama beliau adalah Andi Noah Azfar Bin Mohd Syahiruddin (ini kala tak silaplah nama abang ipar daku, daku panggi abng ir ja). OMG. This boy is sooo chubby. rambut dia dah panjang sekarang. ini semasa hari jadi beliau.

Yang ni tumpang sekakilah. Biasa dah tuh. Nur Qaireen Amani Bin Mohd Syahmi. (Ini nama abah dia pun daku tak pasti, bukan kerja daku kan nak isi borang untuk mereka?) hikhikhik. Dia sangat pintar membaca dan mencorak corak apa sahaja. SHE SPEAKING FLUENTLY.. dia boleh HAFAL SCRIPT PRINCESS DIRECTLY walaupun rambutnya halus. Orang selalu sangka dia anak aku. Tuakah aku?

Yang ni pose cantik je tau nama dia Nur Qisya Alani. anak buah daku yang ini memang manis orangnya. matanya sangat sweet. barangkali itu adakah genetik untienya family. Sentuhan sangat lembut sehingga meremangkan bulu roma. INI FAKTA.daku dah penah kena. direct daku terbangun kerana sentuhan lembutnya. daku hengatkan apa. rupanya sentuhan dia. serius.. lagi lagi kalau dia pegang kaku.. fuh.. mungkin rasanya seperti iklan MAY sabun mandi atau lebih dari itu.Sekian


Tuesday, April 9, 2013

hai hai hai.. assalamualaikum.. I`m home. seronotnye bersama mommy mamee monster..  I`m home.. rindu tak rindu tak.. *ok, no one reading this*. kehkehkeh...

lets seee... nyum nyum nyum...

nothing to say... just opened my email and OMG... more than hundred letters.. what have I done???? nevermind. just forget about it. will reply later k. LATER.. hihihi...

never change. Did not change. Im still Me. aha. aha. aha. Just having my practical in government sector. *yeah, u know about it right -updating facebook* er... then.. having daily life.. simple. life. go. on. aha

a lot of things I wanna say actually but now I`m very very very sleepy. may I have my sleep time? Thanks dude!. :).

P/s ; Oh ya, Im not sure if they reading this.. but THEY are awesome.. will update later k.. LATER.. if........ I have a lot of time. kehkehkehkeh.. nolah.. sure sure.. no worrieslah.. :)

Saturday, October 20, 2012

vac.

Map. Plan. Camera 

Sunblock. Umbrella.





Remember These.

1. Bring your camera when you are going to vacation. or you will regret. 
2. Bring also sunblock. or you having a sunburn.
3. umbrella. umbrella. umbrella. or you will say 'kan bagus kalau bawak payung dari rumah'
4. Map. ask when lost. careful! people mean.
5.  Plan your vacation. do not doing or changing anything  last minute. But, for me, it is adventurous, isn`t it?  


Friday, August 24, 2012

jatuh bangun

kita selalu berhati-hati agar tidak jatuh,

tapi satu hari kita tetap jatuh,

tapi kita bangun,

dengan harapan tidak akan jatuh lagi.


kita selalu ingin selalu tersenyum,

tapi satu hari kita menangis,

tapi kita senyum,

dengan harapan air mata tidak akan jatuh lagi.


debaran hati kian terasa,

semakin dekat semakin kencang rasanya,

aku tersenyum, senang, senang sekali

mengimpikan satu langkah yang abadi.

tapi sayang

aku terjatuh lagi, air mataku jatuh lagi

untuk sekelian kali, aku terjatuh


namun begitu, 

aku tetap bersyukur pada-Nya

aku masih bisa tersenyum untuk mengharap aku tidak akan menangis lagi



Saturday, June 30, 2012

bila dia kata

kekecewaan itu adalah kehidupannya,
kesedihan itu adalah santapannya,
kata makian adalah rutinnya,
cacian  sudah serasi dalam hidupnya.

setiap hari,
dia mendengar jeritan,
dia mendengar makian,
tanpa belas di hati.

dia melalui hari yang penuh berlainan
senyum untuk menyembunyikan duka,
berkata  kepada diri , bukan orang lain.
sikit waktu sahaja lagi.

kasihan dia,
sanggup jauh dari dekat
cari kebahagian diri
dari diri sendiri
Allah s.w.t menghapuskan apa jua yang dikehendaki-Nya,

siapa kita untuk melawan takdir...

Thursday, May 24, 2012

what if?

what if..

the only truth that you are saying - lie?

and the liar that you hidden -  the truth that you never expected?



the scene in life is just a part of drama



which

the stage - yourself 

 play the role -  in the stage

create -  own color and dynamic

actor - your heartbeat and pulse

dialogue - mind.


and that lie is in your life. :)