Friday, November 13, 2009

impian si sang puteri



Kalau diikutkan everyone have their own dream. Of course people will on the same path to choose their man. But, we must realize that we are human, everyone not perfect, their make mistakes, even me, a girl that always did silly things.. not once but many times, nasiblah korang kenal aku..haha.. your dream, my dream, our dream just same with others, want the best for their life, seriously,I want it to, but now I want to share my dreams THAT WILL NOT COME TRUE..

Firstly, nak makan makanan yang sedap-sedap tujuh hari berturut-turut.. kalau lebih hari pun tak pa..

Secondly, nak kumpul semua edition shin chan yang saya ketinggalan. (yang ini boleh je tercapai, tapi macam membazir je kan, jadi, terpkasalah pinjam dengan member.. T_T)

Thirdly, nak pergi semua ke tempat yang best-best termasuk rumah saya sendri..(hehe.. itu yang paling best)

Fourthly, nak kumpul emas ramai-ramai.. ok, ramai.. hehe..

Kelima, nak duduk rumah yang best.. sehingga boleh memuatkan lima buah penduduk kampong kedalam rumah saya itu… okay, sangat mengarut.

Keenam, saya Berjaya membeli kereta idaman saya..

Ketujuh… mencapai impian-impian saya yang diatas.. heheh

Itu semua adalah impian yang tidak akan saya capai, tapi yang ini adalah impian yang saya akan berusaha sekuat mungkin untuk capai..

Firstly, saya nak kumpul duit banyak-banyak supaya saya dapat hantar mak ayah saya naik haji lagi sekali untuk kedua kalinya, tetapi ini adalah hasil titik peluh saya sendiri, bersama-sama saya.

Kedua, saya nak pergi bercuti dengan keluarga saya ke tempat yang jauh dari sini… mana tempat tu, saya sendiri pun tak tahu.. kampung paris pun jadilah… hehe

Thirdly, saya nak lihat mak saya selalu tersenyum melihat anak-anaknya bahagia dalam hidup. Saya tak nak melihat setitik air mata mak saya mengalir.

Keempat, saya nak belikan apa sahaja yang mak saya nak.. termasuk garam halus yang berkualiti tinggi yang mencecah harga yang tidak berapa logik…

Kelima, saya nak membalas jasa mereka yang saya sedar takkan terbalas sampai bila-bila…

Keenam, mengembirakan mak saya sepanjang hidupnya masih ada… ajal maut di tangan Tuhan, siapa kita untuk menhalangnya…

Ketujuh, mencapai semua impian-impian di atas

Inilah impian saya yang sebenarnya….

No comments: