Friday, November 13, 2009

perjalan suatu ketika


1.11.09..

8.45 am –aku bangun, buat roti, buat sarapan, jemur baju dan kemas rumah
9.30 –bersiap2 ke stesen bus
10.30 sampai di setesen bus. Amik number bus dan pergi ke bus terus.

12.45 – bus tu singgah ipoh
1.30 –bertolak ke klang

4.45 – sampai kelang
5.50 – baru sampai shah alm..
6.00 - tunggu bus yang lain.. ok. Tiada bus yang dating, terus amik teksi.. sangat membazir.. T_T
6.45 – samapi umah… sampai umah terus sapu rumah.. ya Allah.. berhabuk gila gila.. kaki jadi hitam.. terus sapu sampai puas hati…

7.30- mandi solat maghrib.
8.15 – sambng lagi mop lantai susun perabot dan kemas dapur..wah, ini boleh jadi isteri rumah tangga yang bahagia ni.. hihi
9.oo pm – baru selsesai solat isyak..

Kini, aku sendiri.. sunyi.. sunyi sekali, tiada lagi bunyi tangisan bayi yang lunak(ok, tipu.. bising).
Tiada lagi gelak tawa bila menonton ac sempoi.. tiada lagi jajan yang menjadi penyedap perut… segala2nya hilang… hilang… aku sendiri.. sunyi.. kesejukan dan kesunyian… ok, terlampau tragis

Rindu dengan tangisan si anak kecil yang membuatkan aku sering ketawa kerana tangisanya.. yalah, tetiba nangis nie… heran jugak aku… rindu mau bergaduh dengan dia bila dia tekan2 keyboard laptop I sampai keyboard lost.. rindu untuk memegang tangannya bila dia ingin sentuh touch pad,siap buka jari telunjuk plak tu.. bajet hebatlah tu… rindu bila dia muncungkan mulut bila aku membebel jangan buat begitu, jangan buat begini… aku pun satu, membebel macam2, kalau dia faham.. takpe, ini satu patah haram pun tak kan difaham… T_T..oh ya, never forget bila aku terpaksa peluk my lappy bila dia sanggup bermatian2 semata2mata nak tekan keyboard I .. wahaha.. sangat tragis dan tragic.. bila dia diberi laptop yang dah rosak untuk ditekan tekan kan.. dia smart tau, dia tau itu bukan laptop aku, dia tutup dan tolak tepi, sangat c0mel.t_t..

Paling rindu, bila mencium bau pampersnya tu.. bahaha… sangat buruk.. ok, jujur bau pampers qaireen sangat2 adorable.. sumpah.. adorable… sampaikan bau pamper tu boleh melahirkan bau bau yang asing.. seperti bau menyahut seruan alam yang besar… tapi bila dah cek-cek.. tidak.. dia tidak menjawab seruan itu,, kehkehkeh…. Sangat rindu.. suka mencium bau baby.. to adorable.. haha.. then, bila mengajar qaireen menyebut umi.. dia akan menyebut OMMA.. sangat korean!. Rindu untuk mengendong dia, tidurkan dia, main dengan dia, dan macam2 lagi..hihi.. bila dia amik hp aku atau uminya dan letak kat telinga,, bajet macam orang bisnes lah tu kan.. ‘alo tuke.. itu balang sulah simpankah?’. Hahaha…

Rindu bila aku dikejutkan sharp 10.00 am sometimes.. my door will not bang off but she direct masuk dan cakap.. ‘lin bangun, jam 10.30 sudah. Bangun’.. ok jamnya laju lima belas minit ke setengah jam minit… dan itu sangat2 comel.. hahaha.. rindu bila bangun2 je, she will said ‘bangun, ada makanan di dapur, pilah makan dulu’ ok, seriously, rindu itu.. kihkihkih.. selesai makan aktiviti suri rumah tangga bermula.. hahah

No comments: