Friday, November 20, 2009

mereka menangis kerana saya

ya.. agak annoying tajuk entry aku kan kan kan.. seperti aku ni ViP plak.. T_T.. hari ini adalah hari terkahir saya menjalani orientasi di MSU.. oleh kerana hari ini last day of it, we have to present satu persembahan.. dan kerana itu, kami telah berjaya melakukannya.. did it well guys, thanks a lot for the cooperation, so impressive, walaupun bukan kumpulan the best, but you are still the best in my heart.... deep in my heart, seriously... :)



saya dan nana ketika ingin melangkah pergi keluar dari dewan.. ok, gambar ini agak over excited kerana satu, lapar..ya lapar.. pas balik boleh makan.. hihi



gambar saya bersama dengan kakak fasi, (kak shida). ok, saya dapat denda untuk mencari biodata kakak ini tentang segala-galanya, senang cerita wartawan tak berbayarlah termasuk kakak ni pakai kasut saiz berapa? kalau saiz aku, aku taulah,, hehhe.. T_T.. oh ya.. denda sebab apa? sebab terlalu comel.. masuk keluar dewan sesuka hati, sesedap rasa, macam dewan tu aku yang punya.. hahha.. aku kayo aku kayoo... kehkhekhe

hari ini kami menari lagu SN.. KURIK KENDI... nak letak lirik ker..? ala.. macam je kamu tak hafal kan? hehe..sorii.. actually, tak jumpa lirik lagu dalam my folder.. hehe... dan kami nyanyi lagu Zainal Abidin tajuknya ialah.. Hijau... so nice....



gambar my team, tapi versi menari ya bukan bola sepak... first2 12 orang, masuk hari kedua ketiga, tinggal ini jelah, lima orang termasuk si tukang gambar.. memang best... they are so cool and so chill with the sporting act.. miss them later.. T_T hahah... gurau, miss them now.. hahah


kami start orientasi last monday if i`m not mistake.. kami buat banyak aktiviti yang menarik, ok, tipu, aktiviti yang malar... hehehhe T_T

On the first day, we are one of the top best group (kembang hidung nih, hnsf hnsf) dan sebagai hadiah kami telah dibawa ke kilang karangkaraf.. sangat best..



sempat jugalah bergambar sejenak bersama logo ini, terima kasih logo, jasamu dikenang... ini pun gambar curi-curi masa briefing. sangat comel... banyak tempat kena lawat.. jenuh kaki, menyesal aku tak pergi toilet dulu tau.. T_T... hihih

dari bahagian editor, kitorang gi graphic design, dan sempat saya berbual seketika bersama graphic design untuk majalah PENGANTIN.. ok, kerjanya memang sempoi.. just perlu duduk kat depan komputer je.. ok, sangat best, senyum2 sendiri...... dalam 'dunia yang tersendiri'.. then, sempatlah i tanya 'kak, nanti kakak saya kahwin, akak letak kat sini ea?' ok, sangat gatal.. T_T... dan kakak tu cakap.. 'boleh'.. ok, kakak tu sangat lucu.. oh ya, i lupa nak interview majalah iluvislam.com yang akan diterbitkan InsyaAllah...

then, kami pergi ke photo studio.. tapi sayangnya.. tiada photoshoot sedang berlangsung, kami mendengar beberapa briefing yang mereka berikan secara ringkas... *give a big clap* -CLAP- hahah..

then, kami masuk kawasan kilang, ok, sangat excited.. so huge, so noise and so hot.. dalam kilang yang buat2 majalah tu, gambar2 tak boleh ambil sebab itu adalah salah satu peraturan mereka.. kami mendengar briefing dan melawat seluruh kilang KARANGKRAFT...

mengikut sejarah.. ok, lucu, history i selalu kondem.. T_T.. Kilang yang kami lawat itu adalah bekas kilang ericson,. jenama handphone i.. yeyeh.. heheh... dan dibeli sebanyak berjuta-juta untuk membuat kilang majalah... KARANGKRAFT juga merupakan sebuah majalah kilang yang terbesar di MALAYSIA yang

-give a big claps -CLAP CLAP CLAP- ^^,

banyak lagi pencapaian yang KARANGKAFT telah capai.. salah satunya syarikat pertama yang menerbitkan sebanyak 28 majalah dan 2 buah surat khabar iaitu SINAR dan BACARIA
mereka telah beroperasi selama bertahun2 lamanya, dari i baby yang baru berjalan merangkak lagi sehingga boleh menari tarian poco-poco.. hihi...

nak bercerita sejarahnya lagi memang tak habis lah entry nie.. banyak sangat... T_T.. hehe

kesimpulannya, lawatan hari itu memang best.. lagi-lagi dapat makan mee goreng yang sedap lepas habis pusing kilang, macam tau-tau je tenaga takda.. hiihi

ok, doa saya, agar KARANGKRAFT terus maju demi mencapai kecermalangan.. sekian dari saya.. Assalamualaikum.. terima kasih

ops, lupa.. ada orang tanya apa kaitan kos saya dengan lawatan ni.. saya jawab senang jer.. 'minat merobohkan segalanya'.. :)..

No comments: