Friday, October 23, 2009

surat untuk nida

pernahkah anda menyatakan bahawa anda menyanyangi sahabat anda?





Ucapan buat kawan2ku…

Thanks for being my friends. I know it`s not easy to be my friend coz I nie banyak bebel sorang, I know most of u buat2 gelak bila I buat lawak… Sebab korang tak faham lawak apa yang I buat. I lagilah tak faham lawak I sendiri..T_T.. Tapi korang tetap gelak sebab nak jaga hati i.  korang sangat sweet… thanks sebab korang selalu ingtkan aku bahawa dunia ni tak selamanya indah.kadang kala jatuh bangun senang susah, payah mudah memandangkan aku nie selalu leka dengan duniawi.. (buruk perangai).. T_T… selalu bantu aku bila aku dalam kesusahan, selalu teman aku… jatuh bangun hidup aku korang ada bersama. Selalu kutuk aku, sebab korang bukannya kawan yang mengampu.. aku tak kesah semua tu….. T_T.. hihihi…. Selalu bagi nasihat sebab aku ni nakal sikit dan suka main-main,seronok-seronok, dapat peluang lari buat kerja lain…T_T ..teruknya saya nie… selalu bagi aku makanan yang best –best.. sebab korang selalu kutuk aku kurus kering,… I dah gemuk sikit tau skang.. hihihi

Nida,

walaupun jauh tapi sedar tak sedar kita dah kawan nak dekat lebih 8 tahun.. aku kenal ko masa aku budak standard 6.. betul tak? Betullah tu.. aku masih ingat lagi ko anak tauke yang paling pemurah dan paling comel sekali… ^^, kita selalu beli mee kat bahagian tempat cikgu. Ingat tak? Kalu kau nak tau.. aku dulu ketua pengawas kan.. akulah yang cover tu.. Hahah….aku kelentong je sapa2 yang mempertikaikan kenapa kita boleh kat situ.. nak jadi anak cikgu…? huh… jauh sekali simpangnya….T_T

Then, kita masuk sekolah menegah JB sama2.. ko jadi ketua kelas dan aku penolong sebab ko lebih besar dari aku jadi dorang lebih takut dengan kau. Aku lembut tapi tak lemah. Kau selalu cakap ‘andi, tegaslah bha sikit!.’. jejejeje…. Perasan I u know… ^^, kita masuk pejabat sekolah suka hati sebab nak jumpa P.P stand for penyelia petang.. bajet pejabat tu macam bapak kita punya kan kan kan..? ^^, ingat tak kita selalu masuk bilik penyelia petang lebih lebih kalau lepas exam sebab madam suruh kita semak balik report card student kalu ada yang tinggal tandatangan ke, markah ke? Tulisan comot ke? Dan lain lainlah…. sampai kita dicop sebagai ‘anak teacher’ kau selalu cakap ‘kau apahal?’.. tapi kita tak penat langsung walaupun seharian duduk dalam pejabat tu malah seronok… sebab yalah, bukan semua boleh masuk bilik teacher tu macam kita masuk kan. Sampai boleh main-main, menari-nari, berlari-lari... macamlah kita ada share dalam bangunan sekolah tu kan kan kan.. ^^,?.. I miss u a lot nida.. could I return those memorise? I wish I could.. lagi, selalu bawak aku pergi rumah kau yang sejuk tu sebab rumah kau ada laut… mak kau masak memang sedap.. rindu nak makan rempeyek kau lagi.. T_T… oh ya, ada satu pengakuan, ingat tak masa kita bergaduh tu and then aku cakap teacher mau jumpa kita, tapi sebenarnya tidak..(matilah aku lepas nie…T_T,) sebenarnya, aku guna alasan tu untuk berjumpa dan bercakap dengan kau je, clearkan mana yang tak clear, kita salah faham waktu tu.., tapi kau buat layan tak layan je, kau terus blah macam tu je bila kita tau teacher tiada dalam pejabat (syukur waktu tu dia tak ada, kalu tak, apa aku nak jawab)…. Waktu tu, aku takut. Takut sangat sebab nanti kau tak nak kawan betul-betul dengan aku… T_T.. balik kelas jer, kau tak duduk tempat kau (meja kau sebelah meja aku) kau duduk di sebelah meja si Dawirah.. yang paling aku sedih tu, boleh plak kau angkut suma buku buku kau duduk sebelah Dawirah… aku rasa kosong masa waktu tu.. kosong…. Kalau kau perasan waktu tu, aku menangis kat tempat duduk aku…. Then, kau selalu ajar aku English kan kan kan… ^^, aku masih ingat kau dapat 27/30 dan aku Cuma dapat 24/30, aku ni loading slow sikit….. then aku kena denda dengan teacher sebab teacher nak 25/30 keatas T_T.. pusing bangunan sekolah sambil angkat kerusi, kau Cuma perhatikan aku dari jauh, then rehat tu kau belikan aku gula-gula di kantin kaler merah pembalut gula-gula tu.. ^^. So sweet… aku sebenarnya tak kesah pun kena denda tu sebab bukan aku kena denda sorang2, banyak lagi jemaah yang lain. T_T.. dan lagi satu, aku bukan angkat kerusi pun, aku seret je… ^^, peace.. English aku cemerlang waktu tu tapi bahasa melayu aku plak yang turun… T_T.. idioms boleh, pepatah sangkut.. T_T

Tapi sekarang aku dah tak kuat nangis tau nida. Aku jadi lebih tabah.. ^^,.. kita dah tak jumpa 2 tahun lebih tapi kau selalu kol aku.. aku kol kau bila aku free je.. aku masih ingat tentang kejadian sejarah sedih tu.. aku sedih sangat. Aku menangis untuk sekalian kalinya.. tanpa kau sebagai sahabat aku.. aku pun tak tahu camana aku akan melalui hari-hari yang akan datang… kau tahu bila waktunya aku gembira dan sedih sebab aku ni hanya ketawa dan senyum je padahal dalam tawa senyum aku tu ada segala seribu satu masalah dan kesedihan… kalau kau masih ingat kau pernah cakap dengan aku.. ‘andi, kau tak boleh tipu aku, aku tahu kalu kau sedih atau gembira’ dalam telefon bimbitku yang kaler merah tu.. T_T.. kalau kau nak tahu.. di saat itu aku menitiskan air mata yang dah lama aku tak titiskan sebab aku terharu dengan keikhlasan kau dengan aku..

kau still tegas dengan aku walaupun kau sebenarnya manjakan aku..T_T. kau selalu tidak mengiyakan apa yang aku cakap sebab kau bukan jenis yang mengampu kawan… dan kau tidak pernah lupa mengingatkan aku, kau selalu ingatkan aku tentang agama, jaga aurat, jaga aurat dan jaga aurat, jaga solat, solat dan solat, jaga pergaulan.. sebab kau tau aku ni jenis yang suka berkawan dengan orang.. dan kebanyakan kawan kawan aku lelaki… kau marah aku.. ‘napa jugak kawan banyak-banyak lelaki.. susah nanti..’ aku pun dengan selamba jawab.. ‘alah, kawan jak bha… ‘ dan kau mengulas ‘kawan-kawan jugak, tapi nanti kalau ada apa-apa jadi dengan kau na.. sapa mau jaga? Aku ni jauh tau!’.. dan aku jawab dengan selamba. ‘yalah yalah.. ‘. Dan tidak lama selepas itu, aku jarang keluar dengan kawan kawan lelakiku… sorang dua yang ok tu adalah.. kau selalu protective aku terutamanya bila kawan-kawan buli aku.. ko selalu gertak dorang....^^,.. aku tahu aku degil kan nida,… kau pun ada buli aku dulu… kan kan kan.. ^^,. itu hobi tu.. T_T.. ko jarang puji aku depan depan sebab kita tahu pujian hanya melalaikan kita sebagai manusia biasa….

Banyak yang aku nak tulis, terlalu banyak.. persahabatan kita bukan hanya setakat tulisan sebanyak ini, bukan hanya perkataan sependek ini.. Cuma ianya tidak dapat dihuraikan dengan kata-kata… hanya kenangan dan erti persahabatan yang sebenar… persahabatan yang terjalin antara kita adalah sesuatu yang sangat sangat berharga buat aku.... setiap detik yang terjadi akan aku ingat sampai bila bila.. kadang kala bila aku down aku selalu berdoa kau akan ada disisiku.. bangunkan aku.. sedarkan aku.. tapi kita jauh.. jauh….


nida, kau tahu kan aku ni jenis yang susah meluahkan perasaan dengan orang dan kuat bebel sorang sorang kan.. kan kan kan,? jadi aku mengambil keputusan untuk tulis di blogku yang tidak seberapa ini.. kalau kau baca blog ni.. aku buat entry ni sebab aku rindukan kau.. rindu sangat sangat dengan kau.. andai umurku tidak panjang, ajalku sampai dahulu.. aku mohon, mohon ampunkan segala dosa dosa aku dengan kau dulu dulu… ajal maut di tangan Tuhan… Allahualam……

kepada anda yang masih belum mengatakan bahawa anda sangat menyayangi kawan anda, anda masih sempat untuk mengatakannya sebelum anda terlambat

1 comment:

Anonymous said...

miss u n the moments together,,,from da bottom of my heart,,,