Tuesday, October 20, 2009

pertanyaan mereka

kawan bertanya soalan begini, terutamanya di saat2 seorng wanita yang terakhir.^_^. sedang dalam keadaan kondisi yang sangat2 tidak memberansangkan (red moon) untuk menjawab setiap pertanyaan yang remeh temeh seperti ini :


Andi, ko ada berapa orang adik beradik? Jawapan : jawab 6
Ko anak keberapa? Jawapan : Bongsu
Atasmu ada berapa? Jawapan : Tak tahulah…. 6 tolak 1 samadengan 7 kali ya? ( siap tolak guna kalkulator plak… hihi.. gilokah apo?)
Berapa pompuan berapa lelaki? Jawapan : Tiada putera suma puteri.. hihi ^_^
Bestlah mama kamu tu kan? Suma pompuan… brapa yang sudah kawen? Jawapan : Satu..
Yang sulung kah sudah kawen? Ada anak?
Jawapan : Yang second, got one daughter… yang kamu tanya2 nie kenapa? Nanti saya bagi kamu senarai latar belakang resume family saya dengan kamu ya.. boleh…? &_&… (wah2 macam dalam rancangan cari menantu plak ya.. T_T)
Kamu suma memang tinggi2kah? Jawapan : yup.. ikut bapak.. mama pun tinggi jugak.. so so lah..(mum, r u reading this?.. *_*).. kalu mau tau lebih lanjut tanyaklah bapak aku sendiri….
Suma nama kamu semua andi kah…? Jawapan : Eya, suma andi…
Owh… bapak mu ada nama andi juga kah..? jawapan : tidak… ruang nama dalam surat beranak tidak mencukupi….
Owh.. napa ko serius tetiba nie…? (soalan ni yang macam nak gigit je telinga mamat tu (=_=`).. kawan dah lama tau…. boleh plak Tanya napa serius tetiba nie….T_T)



kepada semua kawan2 … kalu nak tanya2 pasal remeh temeh macam nie, sila pastikan date for the asking time tu betul.. kalu tak.. alamatnya… jawapan sebijik macam yang kat atas tu.. lagi satu, aku rasa korang masa mula2 kenal ngan aku, mesti aku dah bagitau serba sedikit tentang family aku kan… apasal makhluk tuhan yang paling seksi ni masih nak Tanya soalan yang sama tiap2 tahun…adakah dia lupa atau memang dia sengaja buat2 lupa ataukah dia terlupa yang dia pernah tanya soalan ini sebelum dia lupa pada jawapan ini….T_T.. I pun konfius dah ni.. (*.*)? Dia boring menyoal aku pun buring menjawab sebab jawapannya tak kan berubah.. melainkan kalu ditakdirkan aku tetiba ada seorg adik… mesti aku cakap macam nie…


‘Dulu kitorang beradik ada enam orng, aku yang bongsu dan cumil sekali (terperasanlah aku plak.. (^^.)).. tapi sekarang ada budak tetiba jatuh dari langit yang keberapa ntah... jadilah kitorang 7 beradik…, maka dialah yang paling bongsu dan terpaksalah aku mengcumilkan diriku lebih ~(T_T)~…’


Korang jangan risau ea.. ada pertambahan dalam keluarga aku mesti aku heboh punya. insyAllah.. …^_^.. sayang u`ll.. (^.^)

No comments: