Monday, October 26, 2009

aku membaca blog kawan aku.... sangat menyentuh perasaan... dia masih macam dulu..tidak berubah.. syukur aku ucapkan kehadrat Illahi kerana masih menyayanginya... dalam diam, aku tersentuh dengan apa yang dia tulis.. dia adalah seorang penyair yang selalu berduka. Namun kehadirannya menjadi inspirasi. Menyembunyikan kedukaan menzahirkan kesenangan. sunguh, hatiku terusik... seorang abid yang sentiasa taat pada perintah-Nya.. seorang hamba yang sentiasa tak lepas dari ingatan kepada Allah s.w.t.. sentiasa memberikan kata kata semangat kepada yang berduka..

sedangkan aku..? yang penuh dengan kelalaian dan kesilapan yang sering membuatkan sang syaitan ketawa bersenang hati, aku ingin menjadi seorang abid yang taat.. seorang abid yang sanggup berjuang kerana-Nya.. tapi aku sendiri membenci hatiku.. aku tidak dapat menahan godaan syaitan.. aku benci itu!! aku benci!!..

seringkali aku sujud, aku teringat segala dosa dosa dan noda waktu usia mudaku... aku malu bertemu dengan tuhanku.. malu..

No comments: