Tuesday, October 20, 2009

Persolan lagi...

Terlalu banyak persoalan.. terlalu banyak jawapan… lumrah kehidupan.. setiap jawapan ada persoalan, setiap persoalan ada jawapan… setiap jawapan ada alasan yang kukuh.. it that so..? I don’t know too.. even me, full of questions that there are no anwers for that questions.. but, the questions need the answers, right?.. some people said that persoalan adalah sesuatu yang abstrak, bukan frekuensi which kadang kala timbul kadang kala tidak…. Persoalan adalah sesuatu yang melibatkan reality… reality kehidupan…


‘Setiap persoalan yang timbul adalah disebabkan oleh kehidupan yang reality…’


I really don`t have any ideas for that…. Seriously I don`t… T_T.. I think I should understand what the meaning of the quote ^_^… I mean later k?… coz many works to do here.. T_T..


i`m always being eager and always asking ‘why’.. saya Cuma mahu tahu ‘kenapa’.. pelik kan? Bukan semua orang boleh menerima orang yang selalu menimbulkan persoalan like me T_T… kawan saya selalu cakap.. ‘yang ko sibuk2 nak tau ni kenapa?’ T_T… dan saya selalu jawab.. ‘bukan sibuklah tapi amik berat’ ^_^. Salahkah jika sesuatu persoalan itu timbul.. bagi mereka mungkin ya, salah sebab ia merimaskan.. but for me, it have to… they ask me and I answers it.. so simple… even durang tanya saya buat apa walaupun ketika itu mereka sedang melihat saya makan.. saya tetap akan jawab dengan jawapan ‘goreng minyak’.. T_T.. mungkin terlalu jauh terpesong daripada jawapan yang betul, but it still the answer… right?.. and biarpun the answer is ‘tak tahu’, yet, it still the answer..  apa perasaan anda jika anda bertanya dan orang itu hanya diam seribu bahasa sahaja… pelik bukan…? Menjadikan kita lebih curious lagi… eager to find the answer why.. T_T.. all we need is the answer..ANSWER…. I repeat.. ANSWER…T_T. then…? Is that so hard guys..? sigh~. Even exam questions pun need answers, terutamanya dalam MCQ(multiple choice question.. ala.. yang ada abcd tu. ^_^)… jawapan dah ada di situ, tinggal pilih je jawapan yang betul.. korang mesti jawab juga kan.. walaupun hentam je kan (&_&)?? See….


Bila persoalan timbul dalam kotak fikiran kita.. apa yang akan kita lakukan? Mencari jawapan kepada persoalan tersebut atau membiarkan persoalan tinggal persoalan semata mata.. ceh3.. (^_*)..


Renung2kan dan selamat beramal…

No comments: