Wednesday, December 23, 2009



the memories with aswara group... 16 january 2009...

bila mereka berkata tentang kebudayaan.. OMG, i love it so much, i can`t stop to talk about sabahan yang i`m sure they always annoying with that... i akan bebel tanpa henti, i`m proud to be sabahan and i`m proud to be bugisian.. i`m a bugis people.. when they ask me 'awak orang apa?' and i answered 'bugis' and they face got confused.. T_T.. i`m still a malay girl but in bugis ethnics. i think all the ethnics have their own specialities. so do with bugis ethnics.. in Sabah more than 45 ethnics you can found, include Tidung, Suluk and so on, the major ethnics in Sabah are Bajau and Bugis..

setiap kaum terdapat adat-adat yang unik tersendiri, sometimes i`m happy when they still remember their adat yang telah diturunkan bertahun-tahun.. ianya adalah sesuatu yang sangat berharga.. mungkin dengan mengekalkan adat-adat yang ada di tempat kita boleh mengenal jati diri dan asal usul kita.. semoga anak cucu kita masih dapat untuk merasa adat-adat tersebut.. :)

2 comments:

Unknown said...

..salam anatalia..and I am proud that you are proud..a bugis or whatever you are..sabah or kelantan..janjinya dalam Islam kita bersaudara..dan sewaktu kita mengator langkah kedepan, kita sentiasa mengingati dari mana kita datang..
..selamat tahun baru dan sentiasa jdbb..:)

Me said...

terima kasih pakmat.. ya.insyaAllah, mudah-mudahan kita tetap menjaga persaudaraan sesama islam.. :),

take care 2, heheh