Thursday, March 31, 2011

okaylah

As-salam semua =)

hari ni saya cuti kerana memang cuti. oleh itu saya cuti dan cuti lagi.. ok, sebenarnya tak tau nak tulis apa sebab cuti.. =)


lantas...

saya membuka email.. okay, baru perasan email lama tidak berupdate.. fewww... lama ya.. sekali tengok okay.. memang banyak.. kerana email forward dari teman teman...

dan macam biasalah email dari sang jejak pubiaonto marikostatito merangkap di pendengar masalah.... =) *kau, kalau kau nak mintak pandangan masalah orang lain dari aku baru kau nak cari aku kan, kalau kau gaji ke? free ke? kayo rayo pakcik kayo kau lupa aku ye* ciss... kau... LOL

dia tak boleh nak bagitau siapa si pengirim sebenarnya sebab itu adalah salah disisi etika dan kerjaya beliau.. sedangkan aku nak tau siapa yang hantar pun dia kato.. cis.. kau, kalau ko sudi bagi aku banglo sebijik sekalipun etika ini akan kupertahankan juaa.. *poyo sangat okay*.. haha.L0L. *tampar laju-laju*

kadang kala, bukan mudah untuk kita meluahkan masalah kita. macam saya, bukan mudah.. orang kata okay tak? saya jawab OKAY... =)

Saya bertanya kepada dia.. 'kenapa mereka menceritakan kepada orang lain tentang masalah mereka dan bukan teman rapat mereka sendiri.. yalah, kalau cerita dengan teman rapat, kawan kawan kan mereka yang lebih kenal orang tu berbanding orang lain? er.. ko faham tak apa yang aku tanye?'

dia jawab..

kadang kala bagus untuk kita menceritakan sesuatu masalah kita kepada orang yang kita tidak kenal. lain orang lain cara. kau cakap teman rapat.. tapi teman rapat itu tidak semestinya orang yang kenal kau too well.. they just know you, not who you are... ada baik dan ada buruknya.. buruknya adalah kau tak faham cerita orang tu dari awal.. so, macam mana kau nak faham, kan? lagi satu, kau tak sure samada cerita yang itu ada tokok tambah tambah kan? tapi yang baiknya adalah... kalau kau tahu cerita orang itu, kau just dengar, ambik ikhtibar, kalau ko boleh bantu, kau bantu dengan memberi pandangan yang bernas.. tapi kalau kau, aku tak surelah kan.. hahha... ada faham tak amoi?

....

aku fahamlah bro.. aku masih boleh baca lah.. hahhaa.. tapi aku tak faham ayat ko.. 'kalau kau, aku tak surelah kan?' ape maksud ayat tuh? apa? apa? apa?.. LOL...

tapi lepas saya baca forward email dari dia.. saya agak tertarik jugaklah dengan apa yang dia buat... walaupun dia sibuk dengan kerjanya yang berlambak-lambak, travel sana sini.. tapi dia masih sanggup meluangkan masa untuk membalas semua email tuh (walaupun ini adalah salah satu kerjayanya jugak =D), *pernah sekali makan ramai-ramai dengan dia, saya bertanya sesuatu, dia buat deeekkkk je, menaip papan kekunci mini lappynya.. asom jawo betollll*.... kalau saya, memang taklah kan? kalau ada masa saya balas, kalau tak ada masa, memang mintak maaf bersungguh-sungguh lambat balas... teeheee

tapi kebanyakan yang email yang diterima adalah dari relationship, family problem, financial (ni jarang kot) dan macam macam lagilah... *hullamak kau natalia.. hahhaah*.. tapi pompuan memang dia selalu refer dengan sayalah.. salah kata dengan wanita padah katanya.. LOL... *habeh ko layan yang laki je ke? tak adill. :P*

ok, tu je nak cerita sebenarnye, sebab kebetulan tengok email semua penuh dengan email dari dia.. =).. nak balas email nih.. *kening sambung*... agak-agak korang apa yang aku akan merepek.. takpe.. KEYAKINAN tuh penting.. hahhaha..LOL. *tampar*

p/s : nak letak gambar dia, tapi kan tapi kan.. hihihi... takpe kot.. ihihihi... lavista semua!