Tuesday, August 10, 2010

Rumah Titian Kasih

hidup ni kadang kala diatas, dan kadang kala dibawah, ianya umpama roda yang berputar dari masa ke semasa, mungkin sekarang ni kita senang dengan apa yang kita ada, tetapi kemudian hari apa yang akan jadi kepada kita, betul tak?

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. betul, saya sendiri mengakui itu, sesusah-susah kita, harus tahu yang ada lagi yang lebih susah dari kita, tapi tanpa kita sedar, kita sendiri mengeluh dengan masalah yang sekumit kuman itu, wahai manusia, bukankah itu satu ujian bagi kita dari Tuhan? jadi mengapa mengeluh? haruslah kamu mengingati bahawa setiap ujian yang Allah datangkan kepada kita itu adalah mengikut kesesuaian kemampuan kita sendiri, menguji sejauh mana kita berserah kepada-Nya, menguji samada kita sentiasa mengingati-Nya atau tidak?

Begitu tabah seorang insan yang bergelar wanita untuk membela nasib anak-anak yatim dan orang yang ditimpa malang, dengan setitik peluh, dengan sekerat tulang, dengan apa yang dia ada, dia tidak pernah berhenti membela nasib anak-anak ini. adakah kita rasa kita mampu untuk berdiri seorang diri selamat bertahun-tahun tanpa dihiraukan?

kami bangkit untuk membantu apa yang boleh, walaupun tidak banyak tetapi kami harap ianya mampu untuk meringankan bebdan yang ditampung.


Halim. pengarah projek. ya, dia memang kuat makan.. :)


penghuni di RTK

adek ini shungguh tomey.. ihihi


para pembantu pemeriksaan kesihatah.. ha.. ni sapa yang sepatutnya buat bloop pressure tu cik abng oi.. awak ke penghuni.. ehehhe


tinggi lagi abng.. tinggi lagi... :)

my friends a.ka. classmate


B.M.I.. haa.. ukur tinggi dulu, berat badan dan kira balance metabolism ye wahai penonton...
*nasib ade tiang ni.. kalau tak.... *

blood pressure.. bukan mak-mak, ayah-ayah, pakcik-pakcik, makcik-makcik, cik kak semua yang harus cek benda ni, budak-budak kecil pun boleh ya buk.... ngeeehee..
*serius tak saya?.. ngeh3*

oleh itu, marilah wahai rakyat, kita bersama-sama untuk bangun membela nasib anak-anak kita, mereka adalah tunggak negara, pemimpin negara, apa akan jadi tanpa didikan dan perlindungan yang sempurna, apa yang akan berlaku pada generasi akan datang, bukankah setiap anak-anak muda di negara kita adalah insan yang seharusnya memimpin manusia pada masa akan datang. renungkan wahai teman..


sebarang pertanyan dan sebarang informasi, bolehlah melawati blog mereka iaitu


jangan lupa,
hulurkan tangan,
membantu yang lain.

2 comments:

Unknown said...

..pakmat suka post ini..I think you r doing great..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.